لایه های پنهان جنگ۴(جنگ تحمیلی ایران و جهان)

آیا از وبلاگ راضی هستید؟

آمار مطالب

کل مطالب : 266
کل نظرات : 0

آمار کاربران

افراد آنلاین : 1
تعداد اعضا : 0

کاربران آنلاین


آمار بازدید

بازدید امروز : 22
باردید دیروز : 0
بازدید هفته : 100
بازدید ماه : 2632
بازدید سال : 6184
بازدید کلی : 68817

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان حامیان سید علی خامنه ایو آدرس iraneslami.m.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
تبلیغات
<-Text2->
نویسنده : محمدحیدرزاده
تاریخ : 2 / 8 / 1392
نظرات

بسم رب الشهداء و الصدیقین
آمریکا+شوروی+انگلستان+آلمان+فرانسه+ایتالیا+برزیل+مصر+اسپانیا+عربستان+کویت+سوئیس
+سوئد+ژاپن+سودان+اردن= ایران!
در این قسمت به بررسی کوتاه و ذکر تنها چند نمونه از کمک های برخی از کشورهای جهان در جنگ ایران و عراق پرداخته می شود. لازم به ذکر است، جهت آگاهی از نقش و حمایت های آمریکا از عراق به لایه های پنهان جنگ ۳ مراجعه فرمایید.
انگلستان
England.svg
در گزارش تحقیقاتی به نقل از دیوید کرن، دیپلمات سابق آمریکا در بغداد آمده است؛ "…دولت انگلیس تنها چند هفته بعد از آنکه عراق از سلاح شیمیایی در حلبچه استفاده کرد با اعزام یک وزیر کابینه ی انگلیس به بغداد، اعتبارات بازرگانی داده شده به دولت عراق را به دو برابر افزایش داد"
مجله تایم مالی چاپ انگلستان نیز می نویسد؛ یک شرکت انگلیسی مقادیر زیادی گلوله های حاوی گازهای سمی را به عراق صادر کرد.
تمام اینها زمانی خباثت انگلستان را بیشتر آشکار می کند که در مقابل آن همه سلاح شیمیایی که بر سر مردم بی پناه ریخته می شد، انگلستان اقدام به ایجاد مستحکم ترین پناهگاه های پولادین با پیشرفته ترین امکانات حفاظتی و ضد نفوذی برای عراق نمود که می توانست جمعاً حدود ۴۸۰۰۰ نفر سرباز عراقی را در خود جای دهد.
فرانسه
3323_215
تشویق، حمایت و پناهندگی به دشمنان داخلی و خارجی ایران از جمله بنی صدر و مسعود رجوی و همچنین ارسال سلاح ها، موشک ها، بمب ها و خصوصاً میراژ های  f1و سوپراتاندارد های فرانسوی به حدی شدید بود که سازمان اطلاعاتی فرانسه در سال ۱۹۸۶ برآورد کرد؛ اگر فرانسه سه هفته از ارسال کمک به عراق خودداری کند، آن کشور شکست خواهد خورد.
سرلشگر وفیق السامرایی اعتراف می کند: "کمک های خارجی فرانسه به عراق به جایی رسید که فرستاده ی آنها به بغداد آمد و با وزیر دفاع وقت، عدنان خیر ا… ملاقات نمود و به او گفت؛ فرانسه به طور جدی زمینه اعطای یک بمب اتمی به عراق را بررسی می نماید"
حسین کامل رئیس صنایع دفاع عراق می گوید: آن روز ها تنها چیزی که برای صدام اهمیت داشت به پایان رساندن ساخت بمب اتم و استفاده از آن علیه ایران بود.
آلمان
chemical_weapons
باید گفت داشتن بزرگترین کارخانه های سلاح های شیمیایی در عراق دست پخت تند و بی بدیل آلمان بود که با ساخت ۶ خط تولید جداگانه ی سلاح های شیمیایی در عراق حتی صدای رادیو بی بی سی را هم درآورد که؛ "هیچ کشوری به اندازه ی آلمان چنین کمک تحقیقاتی و تولیدی به عراق در تهیه یک نوع سلاح کشنده و تعیین کننده نکرده است"
بلژیک
پروژه ای با نام مخفی ۵۰۵ که طی آن ۸۰۰ پناهگاه در عمق ۵۰ متری زمین برای پناه گرفتن جنگنده های پیشرفته ی عراقی ایجاد گردید.
سوئیس
کارکنان شرکت مهندسی آلسا الوسوئیس در طول این پروژه با هیچکس تماس نداشتند و طرح آن ها در کمال خفا انجام می گردید.
آن طور که کار پیش می رفتبعد ها مشخص شد  این پروژه ی کلیدی به برداشتِ مواد خاصی از خاک عراق برای تولید مقادیر عظیم مواد شیمیایی برای استفاده در سلاح مرگبار گاز سمی و همچنین تولید سلاح هسته ای می پرداخته است.
برزیل
بستن قرار دادی با صدام که به اندازه ای فاش شدن آن برای وجهه برزیل سنگین و سیاه بود که بعدها برزیل مدعی شد اصلاً از محتوای آن بی خبر بوده است. تنها همین بس که در یکی از تبصره های آن به درخواست صدام، برزیل متعهد می شد مقادیر زیادی اورانیوم طبیعی و غنی شده با درصد کم، تکنولوژی هسته ای، تجهیزات و آموزش مربوطه را در اختیار عراق قرار دهد.
ایتالیا
بدون شک رد قطع شدن پای بسیاری از رزمندگان ایرانی تا مچ و حتی تا ران را باید در ۹ میلیون مین ضد نفر ایتالیایی جستجو کرد که در قالب یک شرکت قلابی در سنگاپور به عراق فروخته شد. فروش و سودی هنگفت که در لقب گرفتن مالک ۵۰% شرکت سازنده ی مین ها به عنوان پادشاه بدون تاج و تخت ایتالیا سهم به سزایی را داشته است.
legoff1
برخی از کشورهای عربی
سودان دفاتری جهت ثبت نام برای اعزام نیرو به جبهه های جنگ علیه ایران دایر نمود.
اردن و یمن نیروهای الیرموک و تیپ پیاده العروبه را به عراق اعزام نمودند که در جبهه ی شرقی و خط مقدم به فعالیت پرداختند.
مصر در دوره ی حسنی مبارک به کانالی برای انتقال تجهیزات نظامی اروپا به عراق تبدیل گشت و خود نیز در حدود ۳/۵ میلیارد دلار تسلیحات به عراق فروخت که صدام نیز از پرداخت بهای آن امتناع کرد.
کویت حدود ۱۵ میلیارد دلار در اختیار عراق قرار داد و به طور کامل تر باید گفت عملاً پول، نفت و خاک کویت همچون خمیری در دستان صدام بود که از آن برای ضربه زدن به  ایران بهره های شایانی می برد.
عربستان یک ماه مانده به جنگ هدیه ای شاهانه در اختیار عراق قرار می دهد هدیه ای که شاید دست کمی از ۲۷/۵ میلیارد دلار! کمک های آن به عراق نداشته باشد، هدیه ای که خود از طرف آمریکا به عربستان تقدیم شده بود و آن نیز اطلاعات دقیقی درباره وضعیت اقتصادی، اجتماعی و نظامی ایران بود.
Saudi_Arabia.svg



از عجایب اینکه آمریکا و همپیمانانش برای حمله به عراق بارها او را به داشتن سلاح های مهلک شیمیایی و هسته ای متهم کردند و در برابر عراق نیز منکر این قضیه می شد، چون می دانست آنها نمی توانند حقایقی را بگویند که آبروی بین المللی شان را می برد. بنابراین تصمیمی گرفته شد و نتیجه  بر این شد که آمریکا و همپیمانانش این فرزند نامشروع را  با دستان والدانه ی خودشان با این پیام سر ببرند؛
"در این ساعت آمریکا و کشورهای متحدش برای خلع سلاح عراق و نجات عراقی ها و دفاع از دنیا در مقابل خطری بزرگ، عملیات خود را آغاز می کنند" (جرج بوش)
خطری بزرگی برای جهان، خطری که هدفش نابودی یک کشور بود، کشوری که نام زیبایش ایران بود و در جنگی که بین ایران و جهان بود، به  لطف خدا پیروز میدانش ایران بود.
درود بر رزمندگان و جانبازان ۸ سال دفاع مقدس از شرف، آزادگی و میهن


تعداد بازدید از این مطلب: 1067
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








سلام ممنونم از انتخاب و بازدید شما. گتوند شهر دین،دانش،دلیری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود